Grudzień 2017
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Zmiana rozmiaru tekstu:

Szanowni Państwo,

Katedra Prawa Samorządu Terytorialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach organizuje w dniach 8 - 9 marca 2018 r. kolejną samorządową konferencję naukową:

 

ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE AGLOMERACJI MIEJSKICH

 

Jednym z największych osiągnięć przemian politycznych po 1989 roku było stworzenie w Polsce samorządu terytorialnego. Niestety do dziś nierozwiązany pozostał problem ustroju obszarów metropolitalnych. Region miejski podlega własnym regułom rozwoju, które winny być uwzględniane przy konstruowaniu systemu zarządzania. Trudność zbudowania modelu zarządzania aglomeracją miejską wynika ze szczególnego splotu zagadnień społecznych, gospodarczych i przestrzennych, mających w tym wypadku charakter równoczesnych oddziaływań wzajemnych. Obszary metropolitalne tworzą niezwykle złożoną strukturę, w skład której wchodzi wiele wspólnot terytorialnych (gmin, miast, powiatów) i wiele podmiotów władzy samorządowej i rządowej. Ich rozwój polega na funkcjonalnym włączaniu się nowych terenów oraz „dogęszczaniu się” obszaru centralnego w wyniku rosnących obrotów gospodarczych i liczby miejsc pracy. Skala i znaczenie tych zjawisk dla państwa wymuszają zastosowanie odpowiednich metod integracji zarządzania aglomeracją.

Obrady w trakcie konferencji chcielibyśmy poświęcić tym właśnie zagadnieniom.

Planowana konferencja będzie miała charakter międzynarodowy. Do udziału zaproszeni zostali specjaliści z zakresu prawa komunalnego z Niemiec i Austrii.

Obok wystąpień merytorycznych przewidujemy dyskusję z udziałem samorządowców praktyków.

Referaty przesłane oraz wygłoszone podczas konferencji będą opublikowane w Wydawnictwie Wolters Kluwer.

 

Serdecznie zapraszam

prof. zw. dr hab. Bogdan Dolnicki

Kierownik Katedry Prawa Samorządu Terytorialnego

Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego

 

TERMINY

Termin dokonywania zgłoszeń udziału w konferencji oraz tematów wystąpień: do 15 grudnia 2017 r.

Zgłoszenia prosimy wysyłać wyłącznie drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny pod adresem:

http://www.konferencja-samorzad.pl

Przyjęcie zgłoszenia udziału zostanie potwierdzone również drogą elektroniczną.

Koszt uczestnictwa w Konferencji wynosi 500 zł + 23% VAT (615 zł).

Opłata nie obejmuje kosztów dojazdu oraz noclegu.

 

Płatność:

Płatność przelewem na konto: 97 1060 0076 0000 3200 0089 8440

Firma Konsultingowa URIOS sp. z o.o.

Plac Warszawski 10, 41-800 Zabrze

W tytule przelewu proszę podać imię i nazwisko osoby, której dotyczy wpłata.

 

Termin dokonywania wpłat: 15 stycznia 2018 r.

Miejsce:

Obrady odbywać się będą w auli budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przy ul. Bankowej 11 B.

 

Nieprzekraczalny termin przesłania pełnych tekstów referatów:

15 lutego 2018 r.

 

KONTAKT:

www: http://konferencja-samorzad.us.edu.pl/

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.